SAKARYA KOCAALİ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
"Ülkemizin din eğitimine, ilmî, tarihî ve kültürel mirasına katkıda bulunan bilim insanlarının ve öncü şahsiyetlerin biyografileri DİN EĞİTİMİNE KATKIDA BULUNAN ÇAĞIMIZ ŞAHSİYETLERİ" Konusu hakkında Kocaali Anadolu Lisesi DKAB Öğretmeni Sedat Avcı başkanlığında Dögep toplantısı gerçekleştirilmiştir. Nurettin Topçunun Din Eğitim Anlayışı Üzerine Görüşleri Öğrenciler ayrılarak ahlak ve terbiye eğitimi bu cinsiyet farklılıkları dikkate alınarak verilmelidir. İlk ve orta öğretimde yurttaşlık dersleri ahlak dersleri haline getirilmelidir. Lise son sınıflarında ahlak dersi ayrıca felsefi bir disiplin olarak konulmaldır. İlkokulda din dersi daha ziyade dini hikayeler ve ahlak eğitimi halinde her sınıfta verilmelidir. Ortaokulda İslam medeniyeti tarihi ve temel akaid bilgisi okutulmalıdır. Lisede ise Kuranın tefsiri üzerinde durulmalı ve İslam felsefesi okutulmalıdır. Ancak bu şekilde ciddi ve ilmi bir eğitimle Din Kültürü amacına ulaşacaktr. Topçuya göre verilecek ahlak eğitimi maddi ve ruhi olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Maddi eğitim insanın hareketleriyle ilgili olduğu için eğitime aileden başlanarak okulda devam edilmelidir. İslam ahlakı, Batı ahlak sistemleriyle mukayeseli olarak verilmelidir. Ruhi eğitim ise içsel eğitim olup buna önce imanla başlanmalıdır. Daha sonra dini musikiden yararlanarak gencin ruhu olumsuz duygulardan arındırılmaya çalışılmalıdır. Musikinin ruhi eğitimdeki bu önemli rolünden dolayı insanın ahlaki bir şahsiyet olarak yetiştirilmesi için genç ruhlar musiki ile beslenmelidir. Dinin katı kurallardan ibaret olmadığı düşüncesiyle sanat hayatnın da din terbiyesinde önemli yeri olduğunu belirtmektedir. Topçuya göre, ahlak eğitiminde en temel metot, örnek olmaktır. Gence kazandırmak istediğimiz ahlaki davranışı vermenin en iyi yolu, bunu kendi yaşantımızda uygulayarak göstermemizdir. Bu şekilde verilecek ahlak terbiyesinde merhamet ve adalet duygularını aşılamak en başta gelir. Nurettin Topçu ruh terbiyesini sevgi eğitimi üzerine bina etmiştir. Gençler üzerindeki öğretmen, imtihan, okul korkusu silinmeli ve onlara bunların sevgisi aşılanmalıdır. Pedagojik açıdan sevginin insan düşünce ve davranışının değiştirilmesi üzerindeki olumlu etkisinin şuurunda olan Topçu, sevgiyle yaklaşım metodunu ruh eğitiminde de uygulamaya çalışmıştır. Bir fikri benimsemek, bir kişiyi sevmek, beğenmek zorlanarak oluşabilecek duygular değildir. Bu tür zorlama o şeye karşı nefret ve düşmanlık ortaya çıkarır. Daha ilkokul sıralarında cehennem ve azap telkinleriyle nefret ve korku uyandırmaktansa din eğitimi, iman sevgisiyle yerleştirilmeye çalışılmalıdır. Topçunun eğitimde uyguladığı bir diğer öğrenme ilkesi zordan kolaya doğru öğrenme ilkesidir. Bazı eğitimcilerin büyük önem atfettikleri kolaydan zora doğru öğrenme ilkesinin tersini savunmuştur. Zordan kolaya doğru ilkesi, öğrenme ızdırap ilişkisi etrafında şekillenir. Topçu ızdırapla ilgili görüşünü şöyle ifade eder: Gerçek mektepte muallimle talebe ızdırap çekerek öğretmeye, ızdırapla öğrenmeye muhtaçtırlar. Ders bu tadına doyulmaz ızdırabın sahnesidir. Topçuya göre, iyi bir din eğitimi için öncelikle dini iyi bilen gerçek din eğitimcilerine ihtiyaç vardır. Çünkü ona göre maarif muallim demektir. Onun tespitine göre din eğitimcisinin taşıması gereken birçok özellik vardır.
Adres:
AĞALAR MAH. CUMHURİYET CAD. T.C KOCAALİ KAYMAKAMLIĞI BLOK NO 75 KAT 3 KOCAALİ / SAKARYA
Telefon:
0 (264) 812 10 10 Dahili 1135
Ekran Okuyucu
Büyük Metin
Bağlantı Vurgula
Metni Sola Hizala
Metni Sağa Hizala
Metni Ortala
Disleksi Dostu
Kontrast
Solgunlaştırma
Düşük Doygunluk
Yüksek Doygunluk
Okunaklı Font
Satır Aralığı